Uitgangspunt was dat aan het hotel moest zijn af te lezen in welke stad het staat. Concrete vermeed in het interieurontwerp associaties met standaard Britse iconen als rode telefooncellen en dubbeldekkers. Het heeft de verschillende kanten van de Brit proberen te vangen, die op het werk formeel en zakelijk is, 's middags wat meer relaxed is en 's avonds helemaal los gaat. Die verschillende kanten zijn vertaald in elkaar opvolgende gebieden in het hotel.
Lounge bar van het W Hotel in Londen.
Deze verschillende sferen voor verschillende momenten van de dag bestaan uit een klassiek gematerialiseerde en ietwat formele lounge, die overgaat in de meer relaxte Chesterfieldlounge, waar in een informele setting kan worden gewerkt of kan worden afgesproken.
Om de hoek bevindt zich de bar. Aangezien Leicester Square het decor is van talloze film-, theater- en musical premières, ademt de Wyld Bar glitter en glamour. Een enorme discobal, die tot op de straat zichtbaar is, trekt voorbijgangers aan.
Restaurant Spice Market bevindt zich in het W Hotel in Londen.
Privéruimtes
Omdat de kamers behoorlijk klein zijn, bedachten de architecten multifunctionele meubels. Zo loopt de kaptafel over in een bureau en bar en is daarmee het middelpunt van de kamer.
De kamers zijn licht en voorzien van warme tinten. Het ontwerp is uitgesproken in de layout, maar niet in de materialisering, zodat de gast alle indrukken van de dag rustig kan verwerken.
Lees het volledige artikel in de Architect interieur van september 2011.