Het warenhuis heeft een uiterlijk waarvan bijna onmogelijk is om vast te stellen hoeveel verdiepingen het telt. De dubbelgelaagde gevels zijn bekleed in een trompe l'oeil-patroon van verticale draagprofielen. “Door de constructie van het atrium en het moiré-behandeling van de gevel worden illusies opgezet”, zegt Ben van Berkel van UNStudio. “Die resulteren in de schijnbare verandering van schalen en het creëren van dubbele beelden. Geen beeld is blijvend in dit gebouw.”
Grootste verlichte oppervlak in de wereld
Gedurende de dag heeft het gebouw een monochrome reflecterende uitstraling, terwijl 's nachts zachte kleuren worden gebruikt om golven van gekleurd licht te voort te brengen over de grootschalige verlichte oppervlak. Het lichtontwerp speelt in op de dubbel gelaagde gevelstructuur. Computergegenereerde animaties zijn speciaal ontworpen door UNStudio en de thema’s zijn gerelateerd aan het warenhuis, zoals mode, evenementen en kunst.
Fotograaf Kim Yong Kwan
Strategische openingen
De dubbelgelaagde gevel omsluit het gebouw. Een aantal strategische openingen opgenomen in de binnenste gevellaag. Deze openingen bieden daglicht in het interieur. Tegelijkertijd dient het ook als zonnewering en zorgt het voor een koeler klimaat. De witte afwerking in het interieur minimaliseert de behoefte aan kunstmatig licht.
Ronde plateaus
Het interieur ontleent zijn karakter aan de accumulatie van ronde plateaus op lange kolommen. De herhaling van de krommingen, versterkt door opgerolde TL-verlichting in de plafonds van de platforms, maakt het interieur onderscheidend. De vier gestapelde clusters omvatten elk drie verdiepingen en met publieke plateaus. De clusters zijn gekoppeld aan de centrale vide.
Sociale functie
Met name in Zuidoost-Azië hebben warenhuizen een sociale functie. Mensen ontmoeten daar elkaar en eten en drinken samen wat. Het warenhuis is niet langer uitsluitend een commerciële ruimte. UNStudio biedt de mogelijkheid om de sociale en culturele ervaring van de bezoeker uit te breiden. Daarom zijn er ook een aantal culturele en openbare ruimtes in het warenhuis.