Common Kin is een mannenmodezaak die zich afficheert als platform, waar de interactie met de klanten voorop staat. Het is de bedoeling met de kleine multibrandstore een nieuwe community op te starten. De leden ervan moeten elkaar niet alleen vinden in de voorkeur voor de kleding die Johan Stork aanbiedt, een mix van klassieke merken en innovatieve, eigentijdse kledinglabels, maar ook in een zelfde levenshouding.
Aandacht trekken
Het interieur speelt hierin een belangrijke rol, aangezien vanaf straat zij de eerst de aandacht trekt, en pas dan de koopwaar. Tessa Kuyvenhoven van Studio Intussen verraste Stork met een ontwerp dat zijn concept op een innovatieve manier vertaalt.
Uitgangspunt van de jonge interieurarchitect was de door Jos Kel ontworpen huisstijl, een spel van lijnen en punten, dat staat voor de community en de relaties ertussen. Deze hoekige vormen keren terug in de geschakelde kartonnen displayelementen die als slingers aan de wanden zijn gehangen. De kartonnen dozen zijn met mdf verstevigd en schuin afgezaagd, waardoor een spannend beeld ontstaat. Daarnaast fungeren de dozen als minimagazijnen, voor dezelfde kleding als eronder uithangt.
Pure materialen
De klassieke jeansmerken inspireerden Kuyvenhoven tot het gebruik van eerlijke, natuurlijke en pure materialen als karton, leer en hout. Eenvoud is ook de gedachte achter het ontwerp van de kassabalie, krukken, paskamers en de meubels voor het espressoapparaat en de stereoinstallatie. Ze zijn van met mdf verstevigd karton gemaakt en met ambachtelijk vervaardigd touw aan het plafond bevestigd.
Lees het volledige artikel in de Architect interieur van mei 2012.