Het oude gebouw is opengebroken, zodat de ruimte optimaal kan worden gebruikt en er een transpart interieur is ontstaan. De nieuwbouw vult het oude schoolgebouw aan. Op de begane grond bevindt zich een multifunctionele pauze- en muziekruimte, op de eerste verdieping zijn de handvaardigheidsruimte, de tekenruimte en het laboratorium gekoppeld.
Verbinding oud-nieuw
Met slimme doorbraken en het creëren van verbindingen is er een relatie tussen oud en nieuw tot stand gekomen en is de potentie van het bestaande gebouw maximaal benut. Hoewel het geen monument is, is Broekbakema voorzichtig omgegaan met de bestaande architectuur. het beeld van het gebouw aan de straatzijde is volledig intact gebleven. De school is uitgebreid ter plaatse van de speelplaats, aan de achterkant.
Fotograaf Menno Emmink
Vier domeinen
De brugklasleerlingen zijn verdeeld in vier groepen, die elk een eigen domein in het gebouw krijgen. Het bevat een instructieruimte, stiltewerkplekken, computerplekken en een vrij indeelbare onderwijsvloer. Met schuifwanden kunnen verschillende ruimtes worden gecombineerd, zodat veel manieren van lesgeven en verschillende groepsgroottes mogelijk zijn.
Interieur
De knusse jaren twintig architectuur van het bestaande gebouw is ingezet om leerlingen een thuisgevoel te geven, terwijl met nieuwe, hightech uitbreiding de school is opgewaardeerd tot een instelling die klaar is voor de toekomst.