Aangezien Hofman Dujardin in 2004 de bar bovenin het gebouw ontwierp, vroeg DLA Piper het bureau uit Amsterdam een ontwerp te maken voor de herinrichting. Samen met projectmanagementbureau IPMMC adviseerde Hofman Dujardin het advocatenkantoor andere delen te huren in het bedrijfsverzamelgebouw. Zo konden bepaalde ruimtes, zoals de boardroom en de vergaderkamers, worden verplaatst en gunstiger gesitueerd.
Geen flexwerk
Van flexwerken is bij het advocatenkantoor geen sprake. Voor de werknemers zijn er grofweg twee soorten activiteiten: klantencontacten of geconcentreerd zaken uitzoeken. Daarom bestaat het programma voornamelijk uit vergaderruimtes, lounges, ontvangstzones en af te sluiten werkkamers in plaats van open werkvloeren.
Front- en back office
Het kantoor met een oppervlakte van 10.500 meter is verdeeld in een front- en in een back office. De entree, koffiebar, restaurant, wachtruimte, board room en vergadercentrum vormen de front office, oftewel het representatieve deel waar klanten worden ontvangen.Dit bevindt zich op de begane grond, de tussen- en de eerste verdieping. De back office met werkkamers, informele ontmoetingsplekken, bar en bibliotheek is gesitueerd op de tweede en derde verdieping.
Oud en nieuw
Op alle verdiepingen moest worden gewerkt met bestaande indelingen, vloeren en plafonds. De uitdaging om oude en nieuwe elementen in een bestaand gebouw met elkaar te verbinden, is door de architecten daarom gehanteerd als ontwerpuitgangspunt. Twee sferen bestaan naast elkaar: kleurrijk, fris en modern is afgewisseld met traditioneel, klassiek en eenvoudig. De eerste sfeer is te herkennen aan expressief kleurgebruik in combinatie met strakke, witte objecten, de tweede gebruikt zachtere kleuren en natuurlijke materialen zoals hout.
Deze onderverdeling zorgt er voor dat de verschillende programma-onderdelen als vanzelfsprekend van elkaar zijn gescheiden en daarmee ontstaat diversiteit in het gebouw. Het levert een grote rijkdom aan materialen op en biedt medewerkers de mogelijkheid een persoonlijke keuze te maken tussen verschillende, contrasterende werkplekken binnen dezelfde werkomgeving.