Modefenomeen
De exclusieve winkels van Armand Hadida en zijn vrouw zijn een begrip in de hoofdstad van de mode, Parijs. Op bijzondere plekken in de stad openden zij boetieks waar mode en design elkaar tegenkomen. Zo geven zij een antwoord op de massa-modeketens waar de designer en het individu verloren gaan. Het interieur van Arne Quinze sluit naadloos op de wensen van het stel aan. In zijn ontwerp wordt elk kledingstuk of accessoire uitgelicht en draait het om de bezoeker.
Flexibele muur
Bepalend is de muur waarin Quinze verschillende media heeft samengebracht. Niet alleen zijn er 147 beeldschermen in verwerkt, maar ook allerlei verzamelde gerecyclede materialen en natuurlijk de nissen voor de koopwaren. Voor de bezoeker is het onduidelijk hoeveel het er zijn doordat de verkopers in staat zijn de vakken te openen en te sluiten. De luiken en deurtjes verbergen zo steeds een deel van de collectie, dit benadrukt de exclusiviteit van de getoonde kledingstukken.
Twee ton
De nieuwste l'Eclaireur heeft vele verschillende kanten gekregen, het is overweldigend maar ook exclusief. Er is meer dan twee ton hout verwerkt in de beklede muur en in de centrale installatie. Het ruwe van de aan elkaar gespijkerde latten contrasteert met de luchtige constructie. Krachtige vormen wisselen bewegende lijnen af en opzettelijk speelt Quinze met licht en donker om spannende illusies te laten ontstaan. Uiteindelijk organiseert hij zo de chaos in een spannend landschap.