Toelichting Tétris Design & Build B.V. | Beeld Nimax Photography
Door een intensieve samenwerking met verschillende projectgroepen van verschillende lagen binnen L’Oréal, is er een ontwerp gekomen waar iedereen met elkaar verbonden is. Het ontwerp heeft als doel om mensen te verbinden en samenwerkingen tussen verschillende teams te stimuleren, hun dag op te fleuren en vertrouwen te geven.
Op basis van de bouwstructuur, het werkplekconcept, de eisen en de wereld van L’Oréal hebben we het meubelplan gemaakt. Eén van de mooiste elementen die het gebouw te bieden heeft is de grote vide die connectie geeft tussen de verschillende verdiepingen. Wij hebben deze openheid behouden door actievere zones zoals bijvoorbeeld een werkcafé aan het Atrium te plaatsen. Deze zone vormt een buffer tussen de verschillende teamgebieden; op akoestisch niveau, levendigheid en activiteiten.
Het concept van de Six Senses is geïnspireerd op de natuur. Ons menselijk gedrag wordt geleid door de natuur; de manier waarop we handelen, de manier waarop we worden gekoesterd, de manier waarop we groeien, de manier waarop we samenwerken. “De natuur is dé drijvende kracht achter het architectonisch ontwerp; vormen, volumes, texturen en materialen” zegt Dylan Demmers, Designer, Tétris, Nederland.
Het nieuwe hoofdkantoor van L’Oréal is gevestigd in het nieuwe, duurzame SHARE-gebouw op het innovatieve groene bedrijventerrein Park 20|20. BREEAM Excellent en Well Building Standard Gold Level gecertificeerd, het gebouw is een voorbeeld van de Cradle to Cradle-filosofie. Duurzaamheid (BREEAM) en Wellness (WELL) stonden tijdens het hele proces centraal. Deze elementen maken deel uit van onze gezamenlijke duurzaamheidsstrategie en belangrijke ontwerpelementen.
De verbinding met de natuur is essentieel voor ons welzijn. Daarnaast is alles ontworpen om beweging te stimuleren. Het gebouw beschikt over 100 vierkante meter groene muur die de lucht zuivert en de akoestiek verbetert, terwijl tal van planten verspreid over de kamers en bijdragen aan het welzijn van de medewerkers De keuken is ontworpen om gezond eten te laten zien, terwijl de hele werkplek profiteert van talrijke drinkwaterpunten om regelmatige consumptie gedurende de dag aan te moedigen.
Het designconcept brengt een ode aan onze zes zintuigen: ruiken, horen, voelen, proeven, zien en intuïtie. Onze huid is de sleutel tot het ervaren van deze zes zintuigen; het reageert op de omgeving, maar laat ook zien hoe we ons voelen. Wij zijn van mening dat het nieuwe kantoor van L’Oréal als een tweede huid moet aanvoelen – werknemers het gevoel moeten geven dat ze thuis, beschermd, verbonden en voldaan zijn. Een plek waar mensen kunnen genieten.