Na een bezoek aan de bestaande winkels is gebleken dat de circulatie en de indeling van verschillende zones de belangrijkste eigenschappen zijn. Dankzij een organigram en a.d.h.v. een aantal vlekkenplannen werd samen met de opdrachtgevers een goed werkende indeling gevonden. De nieuwe panden zijn typische retail nieuwbouw volumes.
Als uitgangspunt hebben wij onze inrichtingshoogte op circa drie meter voorzien zodat het voor een ketenconcept mogelijk is om de gehele inrichting te verhuizen naar een nieuw pand. Het interieurconcept wordt als het ware als een ‘decor’ in de ruimte ingepast. Als drager voor de uitstraling van het nieuwe A-Mode concept vonden wij inspiratie in de bruisende wijk Soho in New York. De diversiteit aan kleuren in de gevels en de typische gevelvormen, alsook het aangename gevoel van winkelen doorheen authentieke winkelstraatjes in de binnenstad heeft een unieke beleving.
Deze beleving hebben wij getracht te introduceren in de nieuwe winkels. De winkels zijn in zes zones opgedeeld in functie van de zes verschillende doelgroepen. Per doelgroep is er een aangepaste sfeer bepaalt en heeft deze een eigen materiaalpallet gekregen.