Het interieurconcept is vanuit een drietal intrinsieke waarden ontwikkeld; te weten duurzaamheid, sociale cohesie en informatiebehoefte. Deze drie waarden zijn in een overkoepelende ruimtelijke structuur vertaald in twee beeldtalen ‘Hightech’ en ‘Nature’. Binnen Hightech valt de grootschaligheid van het gebouw, de materiaalinnovaties en de Smart Walls. Clean, strak en helder gevisualiseerd als doorgaande witte volumes, aaneengeschakeld over meerdere verdiepingen. Nature, dat is de zachte kant, die collectiviteit en de sociale context representeert.
Nature is vormgegeven met losse, kleinschalige objecten van zwarte houten balken op plaatsen waar mensen samen komen, zoals espressobars, zithoeken en printplekken. Voor het ontwerp van de wanden is een complete en functionele lijn neergelegd. De mate van dichtheid van een wand is bepalend voor de functie erachter. Er zijn slimme wanden en gesloten, open of deels geopende wanden. Deze laatste categorie is voorzien van speciaal ontwikkelde folies waarop een gradiënt is aangebracht, die privacy waarborgt en tegelijkertijd zoveel mogelijk transparantie behoudt.