Het gebouw wordt gekenmerkt door twee opvallende spiralen, de zogenaamde ‘wokkels’. Door deze gescheiden toe- en afvoer van verkeer kan het parkeren efficiënt afgehandeld worden, een belangrijke wens van de RAI. De wokkels zijn opgebouwd uit prefab betonnen elementen die al stapelend de op- en afrit tot de parkeervloeren vormen. Ze zijn beeldbepalend voor het gebouw, duidelijk zichtbaar vanaf de ringweg A10, en ’s avonds benadrukken blauwe LED-lijnen hun elegante vorm.
Het parkeergebouw is ook een multifunctioneel inzetbaar gebouw. Doordat de eerste verdieping twee keer zo hoog is (7,2 meter) als de bovenliggende parkeervloeren, ontstaat een flexibele hal die ingezet kan worden als extentiehal en congresruimte. De 2.800m2 grote hal heeft zo weinig mogelijk kolommen, zodat de ruimte op allerlei manieren ingericht kan worden. De extentiehal kan door schuifdeuren ook verbonden worden met de omliggende hallen van het RAI-complex. De bovenste parkeervloer, het dak van het gebouw, kan eveneens voor diverse activiteiten gebruikt worden.
Langdurige functionaliteit was een belangrijk ontwerpcriterium voor de RAI. Alle vloeren kunnen ook voor andere functies, zoals congres- of kantoorruimte, gebruikt worden. Het parkeergebouw kan eveneens uitgebreid worden: de fundering is sterk genoeg om bijvoorbeeld nog meerdere verdiepingen te maken.
De parkeervloeren zijn omzoomd door verticale lamellen, die terugkomen in veel gebouwen van het RAI-complex: zo wordt de onderlinge verbondenheid van de verschillende RAI-gebouwen benadrukt. De lamellen laten voldoende lucht door, in overeenstemming met de wens van de RAI voor een parkeergarage zonder mechanische ventilatie, en zorgen door hun oriëntatie ook voor beschutting tegen de regen.