toelichting door i29 interior architects
i29 stelde een ingreep voor welke op een intuïtieve manier naar reizen en beweging verwijst. Een grafische laag, gebaseerd op stedelijke omgeving brengt alles samen, en geeft bezoekers het gevoel dat ze door een 3-dimensionaal zebrapad lopen. Los van de communicatieve kracht van het zwart witte patroon, is de monochrome zwart-witte winkelomgeving een sterke basis voor de diversiteit aan producten in allerlei kleuren, materialen en stijlen die in de winkel worden getoond.
Ook spreekt het klanten aan van alle leeftijden en uit verschillende sociale klasses, varierend van jong en modegevoelig tot zakelijk en meer klassiek. Producten worden gepresenteerd in een serie van open en gesloten display kasten, zorgvuldig in lijn opgesteld met het grafische patroon als vloervlak. Elk merk heeft haar eigen plek binnen de enorme diversiteit aan producten. Samen vormen de kasten een dynamisch doch coherent interieur landschap, onderling verbonden door het grafische thema.
De premium productlijn met oa polypropyleen koffers van Samsonite is opgesteld langs een van de zijwanden. Een schuin vakkenkast laat vanuit de ene zijde grote fotografische beelden zien van een verkeersplein in Tokyo, pas vanuit de andere zijde zijn de koffers zichtbaar. Dit zorgt voor contrast en verrassing in beleving van de ruimte. Door het vloer patroon schuin op de ruimte te projecteren krijgt het geheel een sterk gevoel van richting. Lichtrails, displaykasten en meubels staan allen opgesteld in eenzelfde richting. De diagonaal geplaatste objecten in de vierkante ruimte werken vervreemdend alsof de gehele ruimte is gedraaid.