Kantoor Aidsfonds SoaAids Nederland in Amsterdam - Hollandse Nieuwe

Het Aidsfonds heeft Hollandse Nieuwe ingeschakeld om een ​​radicaal andere werkomgeving te creëren voor hun mensen. We hebben een ruimte gerealiseerd die dit fascinerende verhaal vertelt via een verhalende reis.

De klant staat centraal in onze processen. Samen bedachten we de volgende belangrijke ontwerpconcepten: het werk van Aidsfonds vieren met sterke campagnegrafieken door de hele ruimte; omarmen kleur als een representatie van hun kleurrijke personeel en nooit vergeten het leven te vieren.

Deze concepten resulteerde in een ruimte waarin het Aidsfonds haar missie echt kan waarmaken. Om te kunnen excelleren in hun activiteiten hebben we een mix van ruimtes gecreëerd om samenwerking, diepe focus en (in) formele uitwisselingen aan te moedigen. Het nieuwe Aidsfonds-interieur betuigt liefde met de inspirerende regenboog verzamelruimte.

Strijd tegen Aids

Het Aidsfonds is een bijzondere organisatie gehuisvest op een bijzondere plek in Amsterdam. Aan de gracht, in het centrum van de stad hebben 25 jaar lang medewerkers van het Aidsfonds geschiedenis geschreven door te vechten tegen Aids. Het nieuws dat men van het centrum naar Sloterdijk ging verhuizen werd met gemengde gevoelens ontvangen. De locatie zou nooit overtroffen worden maar in de manier waarop met elkaar gewerkt kon gaan worden was veel winst te behalen.

'We zijn als ontwerpers geselecteerd om de neutrale basis van de nieuwe locatie samen met de Aidsfonds organisatie een fris en inspirerend nieuw leven in te blazen. We zijn hierin geslaagd door het fascinerende verhaal van het Aidsfonds te vertellen in de ruimte. We zijn stage gaan lopen, we zijn gaan luisteren naar alle verhalen, we zijn meegenomen door het rijke archief van de campagnes en we hebben nieuwe vrienden gemaakt.

Via verschillende co-creatie- en brainstorm sessie zijn we tot een aantal principes voor de nieuwe werkomgeving gekomen: We zijn de missie van het Aidsfonds gaan vieren door het toepassen van een grafische vertaling van het campagne materiaal. We hebben verder kleurrijke werk- en vergaderplekken gemaakt voor de kleurrijke en enthousiaste medewerkers.

In de werkomgeving hebben een diversiteit aan functionaliteiten aangebracht om de mensen in staat te stellen te excelleren in hun werk. We hebben daarnaast plekken gecreëerd waarbij ze met elkaar kunnen stilstaan, van gedachten kunnen wisselen en het leven kunnen vieren.'

Kleur

Het kleurenpalet voor de werkomgeving (inclusief vergaderruimten) is na een uitvoerige kleurstudie samen met de organisatie vastgesteld. Oranje, zacht roze, blauw en groen brengen een zonering aan in de twee verdiepingen die door het Aidsfonds worden gehuurd in QuarterAvenue. De uitwerking van de kleur op de verschillende materialen en oppervlakten geeft een bijzondere rijkdom aan de omgevingen.

De meubilairkeuze, die samen met Hans Lensvelt tot stand is gekomen, doet volledig mee in de kleurrijke omgevingen en heeft geresulteerd in speciale uitgaven van de Maarten Baas collectie. Een speciale projectgroep heeft zich bezig gehouden met de selectie van het beeld-en het campagnemateriaal door de jaren heen. Deze beelden lopen als een rode draad door het project heen. Ze zijn vormgegeven als dunnen lijntekeningen die verschillende momenten van het Aidsfonds met elkaar verbinden. Iedereen, en alle kleuren komen samen in de spectaculaire nieuwe leefkeuken waar zich de grootste regenboog van Amsterdam ontvouwt.