Voor de artsen, retailers en schoonheidsspecialisten die het kantoor bezoeken is een ontvangst ook een beleving van het merk. Wanneer je het gebouw betreedt loop je eerst door een kasvormig ruimte waar tussen de planten de producten van Weleda staan geëtaleerd. Het idee is dat je de natuur zo zelfs binnen in het gebouw kan ruiken. Ook in de ontvangstruimte wordt de relatie met de natuur benadrukt, de ruimte kijkt door een glazen gevel uit op de tuin naast het gebouw. De afwerking versterkt de verbinden met de natuur, door afwerkingen in hout.
De werkruimten zijn grotendeels open, scheidende wanden lopen niet helemaal door. Vergaderruimten hebben grote kozijnen, afgesloten kantoren glazen wanden. Ook voor het de afwerking van het interieur liet Bureau Krooner zich inspireren door de identiteit. De tinten van wanden, glas en tapijt representeren de kleuren van de natuurlijke grondstoffen die het bedrijf gebruikt en de producten die het daarvan creëert. Ook de bloemen- en plantenpatronen op de ramen benadrukken de samenstelling van de producten. Uit de vloeiende vormen van de scheidingswanden blijkt de antroposofische achtergrond van het bedrijf.
Ook in de keuze van de bouwmaterialen is de filosofie van Weleda doorgevoerd. De gebruikte materialen zijn duurzaam en natuurlijk, en ze zijn herbruikbaar of terug te plaatsen in een productieproces.