In het merendeel van het interieur van het gebouw werd het Nederlands ontwerp op een moderne manier gerestaureerd om de grandeur van het oorspronkelijke kantoorvilla weer zichtbaar te maken. Hierbij stonden licht en ruimtelijkheid centraal.
Binnen het Nederlandse karakter zijn Saudische elementen geïntroduceerd, waarbij ieder zijn identiteit behoud en de andere complementeert. Er zijn vijf specifieke plekken waar deze dualiteit duidelijk zichtbaar is: in de entree, eetkamer, gebedsruimte, het auditorium en de raambekleding.
Het materiaal gebruik en kleuren palette zijn afkomstig van de twee culturen; van het groene marmer in de foyer en lichtgroene lambrisering en wandbekleding in de auditorium welke representatief is aan de Saudische cultuur tot de nieuwe hoogwaardige afwerkingen van de ontsluitingen en kantoorruimtes, waar al het vastmeubilair en grotendeels los meubilair maatwerk is die passend is bij de oorspronkelijke luxe van het gebouw.
Zo verheft de verlichting van het centrale trappenhuis de ontsluiting middels een vergroot daklicht en de op maat gemaakte hanglampen. De metaalachtige kwaliteit van de lichtgouden trap, de goudkleurige details van de klassiek geïnspireerde kristallen lichtbollen en de goud gekleurde plafonds van de overlopen geven deze ruimtes een modern en groots gevoel.
De raambekleding draagt bij aan hoe het daglicht in de ruimtes komt. In de kantoren is gebruikt gemaakt van zijde gordijnen die een uniek diffuus lichteffect geven door zijn plooi. Op de begane grond is gekozen voor opaal perspex panelen voorzien van een geabstraheerde Arabesk patroon welke het zicht van buiten beperkt maar een diffuus licht egaal in de ruimte brengt.