Stayokay wil zich in een veranderende (hostel)markt nieuw positioneren en heruitvinden zonder zijn roots te verliezen. Naar aanleiding hiervan heeft DAY in samenwerking met StayOkay de toekomst visie via de vraag 'Wat is Stayokay over 20 jaar?' beantwoord.
Paralel hieraan heeft Day de opdracht gekregen om een ontwerp te maken voor het interieur, een nieuwe stapelbed, de signing en de interieur branding van de hostels. Er is een interieurconcept ontwikkeld dat deels bestaat uit vaste onderdelen maar ook ruimte biedt voor een lokale invulling per hostel. Het interieurconcept dat ontwikkeld is is als eerste toegepast op het nieuwe hostel in Utrecht Centrum. Dit was een gehele renovatie van kantoorpand naar hostel. Het hostel heeft 60 kamers met 256 bedden en een living space bestaande uit een bar, lounge, receptie en restaurant. In opvolging daarvan hebben we ook de renovatie van de kamers in Haarlem, Vondelpark, Zeeburg, Terschelling en Maastricht opgestart.
Een sterk merk is ontwikkeld dat klaar is voor de toekomst met een onderscheidend interieurconcept dat als eerste is toegepast op het prachtige nieuwe hostel op de Neude, in het hartje centrum van Utrecht, in augustus 2016. De nieuwe locatie is voor jong en oud, met mogelijkheid tot overnachten, eten & drinken, ontmoeten, werken & studeren. In de realisatie van de hostels heeft StayOkay samen met Day verschillende duurzame keuzes kunnen maken als het gaat om gebruikte materialen, werkwijzen en producten.