DAY heeft de visie op ruimte en beleving, middels kleur, licht en materialisatie ontwikkeld voor het vernieuwde Thialf. Hieruit is het centrale thema voor de beleving gevormd: FOCUS
Zowel Thialf als topsporters hebben de focus op presentatie, passie, kennis en emotie. Daarom ademt het nieuwe Thialf in alles topsport. Recreanten voelen de magie, worden uitgedaagd. Recreatie en prestatie worden zo één.
De baan in Thialf is het focuspunt. Vanuit de focus is een verloop van licht naar donker in de beleving en design.
Vanuit de visie met het thema focus is een doorvertaling naar design gemaakt. Per gebied ligt de Focus visueel op wat er belangrijk is in beleving, routing en ruimte. DAY heeft dit uitgewerkt naar conceptontwerp voor interieur, grafische design van de membraan, bewegwijzering en interieur branding.
Uitwerking design en interieur:
Per gebeid ligt de Focus visueel op wat er belangrijk is in beleving, routing en ruimte. Hierin heeft DAY de basis gelegd waarin de designprincipes en concept voor het interieur zijn vastgelegd voor de verdere uitwerking.
Membraan
De glaswand is een dominante factor van het gebouw. Deze bepaalt grotendeels de beleving binnen Thialf. DAY heeft dmv kleurverloop in blauw en informatie over de schaatsprestaties een ontwerp gemaakt.
Bewegwijzering en interieurbranding
Het ontwerp is een doorvertaling van het design van de membraan aangevuld met grote iconische gebaren waardoor de focus wordt gelegd op wat belangrijk is. De gekozen lettertypes hebben een sportieve frisse uitstraling wat perfect bij Thialf aansluit.
Het gebouw is ontworpen door ZJA Zwarts & Jansma Architecten, met wie DAY nauw heeft samengewerkt.